Widelcem po mapie

ostatnio na forum >>

Diety >

Odchudzanie wcale nie musi być pełne wyrzeczeń. Jednak dużo ludzi ma efekt...

minka, 24.10.2017 | czytaj dalej


Akcesoria do dekorowania. >

ja jestem w 100% a nawet 1000% za drobnymi dekoracjami zmieniającymi charakter...

dekoratorka69, 24.10.2017 | czytaj dalej


szukam ŁADNYCH karniszy >

robię dla klienta wizualizację kuchni potrzebuje sklep z karniszami x 3 co...

dekoratorka69, 24.10.2017 | czytaj dalej

w sumie tematów: 1979, wpisów: 29971
najnowszy wpis: 24.10.2017 11:14

Mamy 27186 zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli chcesz się wypowiedzieć na naszym forum zarejestruj się w serwisie.

Ulubione restauracje, puby, kawiarnie

FORUM kuchnia+ suszarnie, czyli dobre sushi

kinga.d

postów: 14

18.04.2016 15:41

rzviro napisał 20.03.2015 17:44:
Wiele zrozumiem, ale suszone, sorki - surowe ryby z ryżem za niebotyczną kasę???! Toć takie coś za niedużą forsę można sobie zrobić we własnej kuchni. Wystarczy odrobina inwencji.....
Chyba trochę spłycasz temat. Przygotowanie sushi to rytuał, tak samo jak jedzenie go. W sushi nie chodzi o to, żeby się nawpierniczać za grosze i do oporu. Sushi to potrawa, której smakujesz, która przygotowana jest z pasją, a jej konsumpcja to delektowanie się. Nie, nie chodzi mi o to, że to jakieś wyższe sfery i posiłek dla snobów. Po prostu jedzenie i kuchnia to też na swój sposób sztuka. Nie lubię bardzo podejścia typu "trochę ryżu i surowa ryba i o co takie halo". A swoją drogą - bez przesady z tą niebotyczną kasą. Ceny sushi może i niskie nie są, ale też nie są nieosiągalne. Jak się dobrze poszukam to można znaleźć susharnię z dobrymi cenami i daniami. Raz na jakiś czas na pewno można się skusić. Przecież nikt się tym nie żywi na co dzień. Poza tym kuchnia japońska jest bardzo zdrowa, a Japończycy długo dzięki temu żyją :)

margaretkaa2

postów: 3

08.04.2015 12:25

Takami Sushi w Lublinie to moje ulubione. Najbardziej smakują mi ich maki z krewetką w tempurze. Warto się skusić i spróbować :)

rzviro

postów: 212

24.03.2015 14:08

Zasadniczym składnikiem powinien być tuńczyk a nie łoś, to całe wasabi u nas to najczęściej zwykły barwiony na zielonkawo chrzan, sos sojowy kosztuje grosze itd.; poza tym - wiadomo - każdy wybiera to, co mu smakuje. Niemniej jednak przygotowanie to kwestia wprawy ( głównie przygotowania ryżu ). Zresztą to jest moje zdanie i nie każdy musi się z nim zgadzać.... :P

zdrowitka

postów: 109

24.03.2015 11:58

Tylko ,ze weź pod uwagę,że sushi to nie tylko łosoś i ryż. To również dodatki, wasabi, wodorosty. Ryby są bardzo różne. Poza tym samo przyrządzanie sushi to również duża sztuka. Nie każdy to umie. Sama próbowałam kilka razy i nigdy nie wychodziło mi w domu tak jak w tych lepszych restauracjach.
W Warszawie najlepsze sushi jest moim zdaniem w Besuto na Nowym Świecie. Stołują się tam również pracujący w Warszawie Japończycy co o czymś świadczy.

rzviro

postów: 212

20.03.2015 17:44

Wiele zrozumiem, ale suszone, sorki - surowe ryby z ryżem za niebotyczną kasę???! Toć takie coś za niedużą forsę można sobie zrobić we własnej kuchni. Wystarczy odrobina inwencji.....

malwalarwa

postów: 1

20.03.2015 12:39

Papaya smaczna odwiedziłam kiedyś w Warszawie, a w Lublinie najczęściej jadam w Takami Sushi na Okopowej, bardzo smacznie i niewygórowane ceny.

basiagotuje

postów: 6

29.04.2014 23:34

Najlepsze sushi w Wawie jest w Papaya :) Polecam gorąco wszystkim tym, którzy kochają azjatyckie smaki, nie zawiedziecie się. Spójrzcie tylko na menu: http://www.papaya.waw.pl/oferta_menu,22.html

Tama

postów: 24

07.03.2014 13:54

Kolejną chyba Omena otworzy http://www.youtube.com/watch?v=avMGS1NW864 - dla mnie spoko, jeśli będzie tam obsługa w takich szpilkach :P

basiagotuje

postów: 6

27.02.2014 19:36

Najlepsze sushi jakie jadłam? Restauracja Papaya :) Niebo w gębie, już zawsze będę tam wracać...http://www.papaya.waw.pl/oferta_sushi,43.html

avelonka

postów: 5

09.10.2013 16:01

A mi właśnie w Besuto sushi smakuje najbardziej ;) Często tam bywamy ze znajomymi. Jak na Warszawę to moja ulubiona restauracja z japońskim jedzeniem ;) Wszystko świeże i w rozsądnych cenach.
Jeśli ktoś nie lubi sushi to raczej nigdzie nie będzie mu smakowało. Kuchnia japońska jest specyficzna i wszystko zależy od danego żołądka ;)
Ja sama jestem wielką fanką sushi od kiedy pierwszy raz spróbowałam. Chętnie bym je jadła codziennie . Gdyby tylko mi finanse pozwoliły :P Heh :D

owocowadziewczyna

postów: 49

22.03.2012 11:11

Sushi dobre są w Poznaniu... :)

Ela LISA

postów: 1956

21.06.2009 13:22

Sa roznice,to fakt.Ja zreszta mieszam wiele roznych produktow. Sa lagodniejsze i mocniejsze,bardziej aromatyczne i mniej. W zaleznosci co robie,dodaje to lub tamto. Sam wiesz jak czlowiek gotuje,zwlaszcza jak szaleje w kuchni ,robiac na raz 10 potraw.

MarcinO

postów: 415

21.06.2009 12:55

nie można porównywać kikkomana z tao tao. To jak porównywanie g***a z serem twarogowym. Spróbuj jednego z potem drugiego i powiedz czy widzisz różnicę.

Ela LISA

postów: 1956

21.06.2009 12:37

Sprawdzilam sosy sojowe w domu.Mam rozne,w tym ten ktorego nie lubisz. JAMASA,KIKOMAN. TAO TAO ,itd

MarcinO

postów: 415

21.06.2009 12:12

Nowy Świat 28 to chyba Besuto z tego co kojarzę. Mi nie smakuje, ale u mnie jest ten problem, że przyzwyczaiłem się do tego smaku z którym stykałem się nacodzień w knajpie gdzie pracowałem. Jedyne co mogę teraz polecić to sushi zushi na Żurawiej 6. Otworzyli to chłopaki z Sakany, która moim zdaniem obniżyła loty ostatnio.

Ela LISA

postów: 1956

20.06.2009 21:10

Na Nowym Swiecie 28 pawilon 2 tez jest dobre.Od strony Swietokrzyskiej tez mozna zjesc.

minutka

postów: 1250

20.06.2009 20:33

Marcinie, sprawdziłam nazwę miejsca, o którym mówiłam w czasie spotkania - ZEN JAZZ BISTRO na Jasnej od strony Świętokrzyskiej. Byłam tam na zamkniętej imprezie na dole - atmosfera i wino super. Co do smaku sushi nie wypowiadam się, bo nie mam żadnego porównania.

jacek1f

postów: 2296

18.05.2009 08:47

chcialem uczciwie poinformowac jak szybko sie moze skiepscic
knajpe...

Ryz dalej jest ok, ale juz na przestrzeni 2 miesiecy - rolki sa jakies mniejsze, mniej dodatkow, nadzienia tez mniej..:-( Nierowno ciete, bo nowi sie przyuczaja na klientach - sos sojowy inny jakis od kikkomana....

Ceny sie nie zmienily..ale reszta w dol na maksa:-(

Smutne.

migotka333

postów: 1184

23.04.2009 10:39

No niby nie jest tak źle. W centrum Gdyni jest duża hala rybna, ale to i tak wygląda jak sklepik z rybkami przy tych ogromnych targowiskach, gdzieś w dalekim kraju.
Jest łosoś norweski (bałtycki niestety idzie na eksport), halibuty, nieśmiertelnie śledzie, dorsze, pstrągi...
Trza mieć "zaufanego" sprzedawcę, by Ci nie wcisnął jakiegoś bubla.

jacek1f

postów: 2296

23.04.2009 10:33

w moim żoliborskim oddziale Nigiri nie maja takich ze sledziem i szczypiorkiem, tylko niby klasyka.:-(

MarcinO

postów: 415

23.04.2009 10:03

Jacku, polecałeś knajpę nigiri. Czy próbowałeś tam może maków ze śledziem i szczypiorkiem/ogórkiem konserwowym, bo ja jeszcze nie miałem okazji. Do samodzielnego zrobienia sushi w domu nie potrzeba aż tak wiele kasy. Najgorzej jest jednak ze zdobyciem świeżych kawałków ryb w małej ilości, ale jak ktoś chce, to sobie poradzi. Zawiodłem się też na zalewie gotowej mitzkan. Dobra firma, a takie g***o wyprodukowała. Lepiej zrobić samemu (jak ktoś chce sprawdzony przepis, piszcie na priv). No i niestety nie udało mi się dobrać odpowiedniego czasu gotowania, więc pierwsza partia ryżu była do wyrzucenia:) następna już była ok, tylko ta zalewa:/
Byłem ostatnio i polecam Sushi Zushi na Żurawiej. Najlepsze w Warszawie wg mnie.

jacek1f

postów: 2296

23.04.2009 08:30

Nie zgodziłbym sie z tym wydatkiem - tańsze niz inne "tematyczne" jedzenie z pewnoscią.
Szczególnie, ze Ty z wybrzeża, więc lepszy macie dostęp do skarbów morskich - mam nadzieję:-)

migotka333

postów: 1184

22.04.2009 10:09

Jak jestem na sushi, to najczęściej wybieram "nigiri sushi", nie mogę się przekonać do płatów nori. Bo podobno się je kocha lub nienawidzi.
W Gdyni nie ma dobrej suszarni (bo prowadzone przez Polaków nie biorę pod uwagę) podobno Sopot jest pod tym względem lepszy.
Znajomi często i gęsto robią sushi-party, choć to jest trochę zachodu i wydatku finansowego.

snoozy

postów: 2419

21.04.2009 23:03

Pierwszy raz jadłem sushi w BESUTO na Nowym Swiecie.Już wiem,ze to potrawa nie dla mnie.Smak miała jak przepraszam "zaszczana pielucha".Później próbowałem w innych miejscach i było to samo.Mam beznadziejne podniebienie do sushi :-)

MarcinO

postów: 415

19.03.2009 17:03

problem z suszarniami jest taki, że przeważnie te, które na początku są dobre i zyskują dobrą renomę, po jakimś czasie spuszczają z tonu. To się tyczy sakany, tomo, inaby itd. Lepiej wg mnie nie pisać nic o akashiach, asakach, sensi sushi, bo tym to można się chyba tylko zatruć:/ Na tą chwilę warte polecenia jest sushi zushi na żurawiej w Warszawie. Miesiąc temu poleciłbym jeszcze knajpę doozo na Brackiej. Od miesiąca już tam nie pracuję więc nie mogę na 100% potwierdzić, że standardy są cały czas utrzymywane na wysokim poziomie, ale jak tam pracowałem sushi było ok. Japończyk z którym miałem przyjemność tam pracować zrobił sobie "touring" po suszarniach tych bardziej znanych i stwierdził, że doozo ma najlepiej zrobiony ryż, za to sushizushi najlepsze ryby. Wierzcie mi, że facet się zna i wie co mówi, więc można mu zaufać. Reasumując mogę polecić (choć nie z czystym sumieniem;)):
Doozo - bracka 18
Sushi Zushi - Żurawia 6/12

karolinka

postów: 23

18.03.2009 22:39

O właśnie, najlepsze własnoręczne :-))

A w realu to tylko w Japonii mogę polecić pyszne sushi :-) Jakby co służę mapką gdzie co i jak :-)) Niestety u nas to raczej przereklamowane i zdecydowanie stosunek cena do jakości i różnorodności jest bardzo nieodpowiedni.

jacek1f

postów: 2296

17.03.2009 09:21

Wiem, ze najlepsze i najszybciej to w domu sie zrobi - i bedzie najpewniejsze, ale nie zawsze .. nie zawsze ...sie chce.
Jakies wyprobowane - w realu i z netu do zamowienia.

Mnie na Żoliboru, ku uciesze naszej, otwarto nigiri.pl, po 3 razach moge polecic.
Nic wyszukanego, prosciutkie, ale swiezy ryz ZAWSZE itp.