Przepisy na świąteczne potrawy w Kuchni+

książki >>

Najlepsze przepisy polskich blogerów

Książka zawiera przepisy kulinarne najlepszych polskich blogerów i stanowi podsumowanie inicjatywy Wybory Kulinarnego Bloga Roku! To inicjatywa skierowana do wszystkich …

wydarzenia

    NATURA FOOD - III Targi Naturalnej Żywności

    Tagi: wydarzenia




    W dniach 15 – 17 października 2010 Międzynarodowe Targi Łódzkie zapraszają do udziału w Targach Naturalnej Żywności NATURA FOOD – najważniejszej imprezie branży produktów tradycyjnych i ekologicznych w Polsce. Honorowymi patronami targów są Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Marszałek Województwa Łódzkiego.

    Ideą imprezy jest promocja żywności ekologicznej i naturalnej oraz popularyzacja produktów regionalnych i przysmaków przygotowywanych według tradycyjnych receptur.

    Udział w targach potwierdziło blisko 200 firm. Są wśród nich: producenci, przetwórcy i dystrybutorzy certyfikowanej żywności ekologicznej, żywności naturalnej, nisko przetworzonej, bezglutenowej i sojowej, sklepy i hurtownie z produktami ekologicznymi, browary oferujące piwa niepasteryzowane, gospodarstwa ekologiczne, producenci marynat, świeżych ziół i przypraw m.in. AgroBioTest, Bene, Bio Planet, Biobabalscy, Biofood, Biofuturo, Biohurt, Browary Krajan, Eko-Mega, Frąckowiak, Hyperica, Milkpol, Primavika, Rolmięs, Stefan Skwierawski, Symbio, Szarłat, Tast, Tłocznia Maurer, Vin-Kon.

    Produkty tradycyjne i regionalne będą prezentowane przez producentów zrzeszonych w Polskiej Izbie Produktu Regionalnego i Lokalnego oraz na stoiskach Urzędów Marszałkowych niemal wszystkich województw.

    Targom towarzyszyć będą:

    • Konkurs NAJLEPSZE GOSPODARSTWO EKOLOGICZNE 2010. W tym roku, po raz drugi podczas Targi Naturalnej Żywności NATURA FOOD, wręczone zostaną nagrody w Konkursie na najlepsze gospodarstwo ekologiczne. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przy ścisłej współpracy z Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie Oddział w Radomiu. Zgłoszone gospodarstwa ekologiczne oceniane są w dwóch kategoriach: „ekologia-środowisko” i „ekologiczne gospodarstwo towarowe”. W ramach targów Ministerstwo Rolnictwa ogłosi wyniki jeszcze trzech innych konkursów: na najlepszą pracę magisterską /doktorską w zakresie polityki jakości żywności, na najlepszy projekt/inicjatywę mającą na celu promocję regionu za pomocą produktu regionalnego lub tradycyjnego oraz Konkursu Wiedzy o Rolnictwie Ekologicznym.

    • TYGIEL SMAKÓW - trzecia edycja wojewódzkiego konkursu produktów tradycyjnych organizowanego przez Urząd Marszałkowski w Łodzi. Celem Konkursu jest identyfikacja i promocja produktów wytwarzanych tradycyjnymi metodami, stanowiących element dziedzictwa kulinarnego regionu oraz tożsamości społeczności lokalnych. Do konkursu zakwalifikowano 39 produktów z regionu łódzkiego a wśród nich np. prażoki znad Czerniawki z kapuśniakiem, ruchaniec, kabanosy weselne czy kiełbasę kominową od Jędrusia.

    • Konkurs o Złoty Medal NATURA FOOD 2010, którego celem jest wyłonienie i promocja najlepszych produktów ekologicznych i tradycyjnych prezentowanych podczas Targów Naturalnej Żywności NATURA FOOD 2010. Produkty będą oceniane w trzech kategoriach: ekologiczne certyfikowane, naturalne niecertyfikowane i tradycyjne.

    • NOWE TRENDY NA RYNKU EKOLOGICZNYM – konferencja organizowana przez BioKurier.pl Prelegenci przybliżą słuchaczom tematy sprawiedliwego handlu, naturalnej kosmetyki, eko tekstyliów, ekoproduktów dla dzieci czy tez coraz popularniejszego zjawiska dostarczania ekologicznych warzyw bezpośrednio do domów. Handlowcy będą mieli okazję dowiedzieć się jak włączyć się w ogólnopolskie kampanie dotyczące zdrowego odżywiania.

    • SZKOLENIA DLA WŁAŚCICIELI SKLEPÓW Z ŻYWNOŚCIĄ EKOLOGICZNĄ PSYCHOLOGIA KOLORU i Visual Merchandising - specjalnie i niezwykle ciekawe warsztaty prowadzone przez dr Marka Borowińskiego. Wiedza zdobyta na seminariach z pewnością wpłynie na poprawienie walorów estetycznych sklepu (również internetowego), a także przełoży się na realny wzrost sprzedaży. Tematy: „Wystawa sklepowa, która sprzedaje”, „Jak urządzić sklep, ze zdrową żywnością , aby zarabiał”„Psychologia koloru w Internecie, czyli jak właściwe budować strony www w kontekście wpływu koloru na odbiorcę”.

    JAK ZAROBIĆ W INTERNECIE - najważniejsze zagadnienia wykorzystania internetu w prowadzeniu biznesu – praktyczne warsztaty dla osób początkujących oraz takich, którzy chcą usystematyzować wiedzę i dowiedzieć się czegoś nowego o możliwościach promocji w interencie. Szkolenie prowadzone będzie przez Przemysława Modrzewskiego, specjalizującego się w marketingu internetowym z naciskiem na marketing w wyszukiwarkach. Przemysław Modrzewski jest autorem książki "Google AdWords w praktyce" wydanej przez wydawnictwo PWN.

    • ŚWIADOMY KONSUMENT – prezentacje i seminaria edukacyjne przygotowane we współpracy z Instytutem Spraw Obywatelskich, Ośrodkiem Działań Ekologicznych Źródła oraz Grupą eFTe z Warszawy. Celem spotkań jest zwiększenie świadomości konsumentów i zwrócenie uwagi na zagrożenia płynące ze stosowania Organizmów Modyfikowanych Genetycznie (GMO) w produkcji żywności, a także znakowania żywności zawierającej GMO. W ramach projektu odbędą się warsztaty dla młodzieży poświęcone FAIR TRADE oraz globalnym współzależnością w zapewnieniu żywności ludziom w różnych częściach świata.

    • POKAZY FILMOWE – Instytut Spraw Obywatelskich zaprasza na pokazy filmów o tematyce ekologicznej.

    • RECYCLING DAJE OWOCE – owocowa ekoakcja Wszystkim tym którzy przyniosą domowe surowce wtóre które mogą zostać poddane recyclingowi ( makulatura, szklane i plastikowe butelki, puszki, stare telewizory itd.) otrzymają w zamian pysze i zdrowe polskie owoce oraz bezpłatny bilet na targi NATURA FOOD. Organizatorem akcji jest Dominik Dobrowolski, a sponsorem owoców Łódzki Rynek Hurtowy ZJAZDOWA.

    • LABORATORIA SMAKU - warsztaty kulinarne organizowane przez Slow Food Polska na wzór Laboratori del Gusto w Turynie. Podczas warsztatów eksperci wprowadzą uczestników w tajniki najlepszej kuchni, pokażą jak delektować się smakiem i zabawą w kuchni, nauczą jak rozpoznać produkty dobrej jakości i jak ocenić ich zalety.

    • AKADEMIA WINA – warsztaty dla wszystkich tych którzy chcą pogłębić swoja wiedzę na temat wina, zasad oceny pod względem wizualnym, aromatycznym oraz smakowym, a także dowiedzieć się jak rozpoznawać wino na podstawie etykiet i jak dobierać je do potraw. Warsztaty prowadził będzie Przemysław Kowalski - Master Sommelier z Akademii Wina w Łodzi.

    • ALEJA REGIONÓW - prezentacja produktów tradycyjnych i ekologicznych z różnych Regionów Polski, zorganizowana we współpracy z Urzędami Marszałkowskimi polskich województw. Zeszłoroczna, premierowa prezentacja regionalnych specjałów przyczyniła się nie tylko do rozwoju lokalnego przemysłu spożywczego, ale stała się także niekonwencjonalnym sposobem promocji województw, które miały okazję zaprezentować się przez pryzmat swojej regionalnej kuchni. • ANIOŁ i DIABLIK Potraw Regionalnych.

    Patronem medialnym NATURA FOOD jest portal www.potrawyregionalne.pl - jedyny w Polsce portal poświęcony tematyce produktu tradycyjnego i lokalnego.

    Wiecej informacji na www.naturafood.pl