Przepisy na świąteczne potrawy w Kuchni+

książki >>

Najlepsze przepisy polskich blogerów

Książka zawiera przepisy kulinarne najlepszych polskich blogerów i stanowi podsumowanie inicjatywy Wybory Kulinarnego Bloga Roku! To inicjatywa skierowana do wszystkich …

wydarzenia

    Makaron Rządzi Zdrowo

    Tagi: wydarzenia



    Czy wiesz, że statystyczny Włoch zjada aż 28 kg makaronu rocznie, Polacy zaś zaledwie 5 kg? Czy słyszałeś o antydepresyjnym działaniu tego włoskiego przysmaku, bądź o drzewach makaronowych uprawianych na szwajcarskiej „farmie spaghetti” należącej do rodziny Ticino? Wiesz, że prawidłowo ugotowana pasta przyczynia się do spowolnionego uwalniania energii potrzebnej do aktywności fizyczej i umysłowej oraz pomaga w wyzwalaniu serotoniny – hormonu szczęścia?

    Te i inne ciekawe informacje na temat makaronu mają dotrzeć do Polaków dzięki kampanii edukacyjnej „Makaron rządzi zdrowo” realizowanej przez Polską Izbę Makaronu z Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych, która rozpoczęła się 1 października.

    Celem kampanii jest edukowanie Polaków o wartościach odżywczych makaronu oraz promowanie zdrowego sposobu odżywiania się. Bohaterem kampanii jest Edek Makaron, popularny i powszechnie lubiany mieszkaniec kuchni. Inne produkty spożywcze darzą go szacunkiem i chętnie spędzają z nim czas. Edek musi się jednak zmierzyć z krążącymi na swój temat plotkami. Postanawia raz na zawsze rozprawić się z negatywnymi stereotypami i walczyć o dobry wizerunek makaronu. Przy pomocy innych mieszkańców kuchni, rozpoczyna Makaronową Rewolucję.

    Główną płaszczyzną działań bohatera kampanii jest Internet. Edek Makaron posiada swój profil na Facebooku http://www.facebook.com/makaronrzadzizdrowo, bierze udział w dyskusjach na temat zdrowego żywienia toczących się w sieci. Posiada też nowoczesny wortal informacyjno społecznościowy makaronrzadzizdrowo.pl - skarbnicę wiedzy o makaronie, gdzie znajdują się nie tylko informacje i ciekawostki, ale również przepisy, blog czy konkursy.

    Kampania wspierana jest reklamą zewnętrzną. Jednym z ważniejszych elementów projektu jest koneserska, nie przeznaczona do sprzedaży książka autorstwa Pawła Lorocha, znanego z programów Pytanie na śniadanie (TVP2), Stół z powyłamywanymi nogami (Antyradio) czy Ugotowani, czyli bitwa na noże i widelce (Kuchnia.tv). W publikacji, oprócz praktycznych informacji na temat produktu i sposobów jego przyrządzania oraz wykorzystywaniu go w zdrowej diecie, zamieszczone zostaną przepisy polskich celebrytów na zdrowe potrawy makaronowe. Książkę będzie można zdobyć biorąc udział w konkursach organizowanych na antenie Radia dla Ciebie, Kuchni.tv oraz na stronie internetowej kampanii www.makaronrzadzizdrowo.pl. Kampania potrwa do marca 2011 r. i już planowane są jej kolejne edycje. Patronami medialnymi projektu są: Kuchnia.tv, Radio dla Ciebie, Magazyn Kuchnia, Poradnik Domowy oraz portal internetowy ugotuj.to.