Widelcem po mapie

książki >>

Najlepsze przepisy polskich blogerów

Książka zawiera przepisy kulinarne najlepszych polskich blogerów i stanowi podsumowanie inicjatywy Wybory Kulinarnego Bloga Roku! To inicjatywa skierowana do wszystkich …

wydarzenia

    Moda na gotowanie kontra odchudzanie

    ARTYKUŁ SPONSOROWANY

    W dzisiejszych czasach jedzenie to nie tylko zaspokajanie potrzeb na składniki odżywcze – to rytuał, szansa na spędzenie czasu z rodziną i znajomymi – ciężko odmówić sobie takich przyjemności. Od pewnego czasu własnoręczne przygotowywanie posiłków, czy to do pracy, czy na imprezy domowe stało się bardzo modne. W Internecie roi się od blogów kulinarnych z kuszącymi przepisami – i każdy chciałoby się wypróbować. Jeśli nie jesteś w grupie osób typu „ile nie zjem tyle spalę” częste kuchenne eksperymentowanie może stanowić zagrożenie dla twojej sylwetki. Z drugiej strony samodzielne gotowanie to też wolność i dowolność modyfikacji, aby było i smacznie, i zdrowo.

    Nie oszukujmy się  - to co najpyszniejsze najczęściej jest istną bombą kaloryczną. Głównie przez dużą zawartość tłuszczu i cukru, które są fenomenalnymi nośnikami smaku i sprawiają, że już przy pierwszym kęsie ogarnia nas błogostan. Czy jeśli chcesz zrzucić parę kilo znaczy, że na zawsze musisz zapomnieć o kulinarnych ekstrawagancjach? Nie! Wystarczy, że zastosujesz się do kilku prostych zasad, które pozwolą ci cieszyć się smakiem i dbać o zdrowie jednocześnie.

    Dowiedz się, jak działa twój organizm –  w bardzo prosty sposób, samodzielnie lub u dietetyka możesz policzyć, ile codziennie kalorii zużywa twój organizm na podstawowe funkcjonowanie, a ile dodatkowej energii pochłania twoja aktywność zawodowa i fizyczna – to pierwszy krok do skutecznego zarządzania własną masą ciała.

    Policz, ile jesz – wydaje się trudne? Nic prostszego! Bardzo często wydaje nam się, że jemy jak wróbelek – jako pierwsze ćwiczenie zapisz więc wszystko (ale absolutnie wszystko!) co dziś zjadłeś, a na koniec dnia popatrz na tą listę – widać jak na dłoni, gdzie popełniasz błędy! Teraz policz to - jest całe mnóstwo aplikacji mobilnych, które pomogą w łatwy sposób policzyć, ile dziś zostało zjedzone z podziałem na konkretne produkty, posiłki i składniki odżywcze. Jedyne, czego potrzebujesz, to waga kuchenna (podawanie masy produktu „na oko” nie będzie tutaj działać, ale po jakimś czasie „waga w oku” sama się wyrobi), telefon i trochę motywacji! Taki nawyk łatwo wchodzi w krew, a po pewnym czasie sam z siebie nauczysz się, jakie produkty i porcje są dla ciebie odpowiednie.

    Sprawdź, ile tak naprawdę się ruszasz! To proste, możesz użyć do tego tabeli określającej ile spalasz w ciągu godziny wykonywania poszczególnych ćwiczeń. Dodatkowo załóż na rękę krokomierz i sprawdź, czy robisz zalecane 8000-10000 kroków dziennie. Niestety, często mamy tendencje do przeceniania intensywności i długości swoich ćwiczeń – tak więc od dziś rób to z zegarkiem w ręku! Dodatkowa aktywność to nie tylko więcej spalonych kalorii – to też zdrowsze serce i profilaktyka cukrzycy!

    Wybieraj świadomie – kupując czytaj etykiety – wybieraj produkty z jak najmniejszą liczbą składników i krótszym terminem przydatności – to zazwyczaj oznacza brak konserwantów. Gotując możesz zawsze poeksperymentować - użyć chudszego mięsa, lżejszej śmietany lub mniej sera… ziarnko do ziarnka i okaże się, że małe zmiany nie zmniejszają przyjemności smaku, a dają oszczędność nawet kilkuset kalorii dziennie! Taki zapas przyda się, kiedy najdzie cię ochota na ulubiony smakołyk.

    Jeśli na co dzień dbasz o ruch i o to, co i ile jesz, drobna przyjemność nie zaprzepaści szczupłej sylwetki! Ciągłe odmawianie sobie tego co lubisz może w końcu obrócić się przeciw tobie i skończyć pochłonięciem niekontrolowanej ilości smakołyków. Wiedza i świadomość ile jemy, a ile zużywamy, jest kluczem do zdrowszego życia bo dzięki niej w twojej diecie może znaleźć się miejsce na wszystko, co lubisz bez poczucia winy! Naucz się zarządzać kaloriami!