Widelcem po mapie

książki >>

Najlepsze przepisy polskich blogerów

Książka zawiera przepisy kulinarne najlepszych polskich blogerów i stanowi podsumowanie inicjatywy Wybory Kulinarnego Bloga Roku! To inicjatywa skierowana do wszystkich …

wydarzenia

    Majowe wydanie Magazynu Food Service

    Tagi: wydarzenia

    W sprzedaży pojawiło się kolejne, majowe wydanie Magazynu Food Service. W numerze - tematy związane z branżą kulinarną, najważniejsze wydarzenia miesiąca oraz znane postaci ze świata kuchni.

    W numerze Adam Chrząstowski, szef kuchni Ancora w Krakowie, znany widzom Kuchni.tv z programu „Adam po pracy”, wypowiada się na temat polskiej kuchni w kontekście przewodnika Michelina i jej postrzegania na świecie. Ubolewa nad stanem dań serwowanych w polskich restauracjach, które za bardzo uległy wpływom zagranicznym, a za mało w nich naszego tradycyjnego smaku. Tym bardziej, że sytuacja gastronomiczna Polski zmienia się na naszą korzyść, a gotowanie z polskich składników staje się prawdziwą sztuką kulinarną. Jak zauważa: „Smak jest częścią naszej narodowej tożsamości. Musimy opierać się na polskich produktach. Nie możemy potępić naszego tylko dlatego, że jest coś jest stare i zapomniane”.

    Ponadto w numerze artykuł o menu dla dzieci w polskich restauracjach pt. „Przyszłość na talerzu”. Pojawia się pytanie, czy dziecko to już świadomy konsument, który wie co lubi i co jest dla niego dobre? Co oferują mu bary, bufety i restauracje? Okazuje się, że menu dziecięce jest takie samo w większości polskich restauracji. Nie pozwala dzieciom na większy wybór, a poza tym w dużej mierze są to propozycje bez większych wartości odżywczych. Z artykułu dowiemy się jednak, że ta sytuacja się zmienia na korzyść naszych maluchów, oferta zdecydowanie się poszerza, co w przyszłości będzie miało wpływ na ich zdrowie, świadomość żywieniową, a także sytuację polskiej gastronomii. Natomiast z artykułu „Przedszkolak i jego menu” dowiemy się, co jedzą przedszkolaki.

    Z artykułu „Oko na Eko” dowiemy się więcej o ekologicznej żywności w Polsce, tym razem w kontekście menu restauracyjnego, mniejszych ekosklepów oraz dużych supermarketów. Szacuje się, że polski rynek Eko rozwija się w tempie 20-30% rocznie, a do produktów ekologicznych ma dostęp coraz szersze grono odbiorów i zwolenników.