Widelcem po mapie

Aktualności kuchni+

Warszawa, 14.03.2017

Wiosenny powiew inspiracji w Kuchni+, Domo+ i Planete+
Produkcje własne Kuchni+, Domo+ i Planete+ całkowicie odmienią tegoroczną wiosnę. Nową ...

Warszawa, 14.02.2017

Niecodzienne obiady na co dzień w drugim sezonie „365 obiadów Mariety Mareckiej”
Frittata z tego, co znajdziemy w lodówce, sorbet ananasowy z szampanem ...

Warszawa, 27.01.2017

Weź udział w konkursie i wystąp w hicie Kuchni+ „Zielona rewolucja Marty Dymek”
Marta Dymek, autorka popularnego bloga Jadłonomia, poszukuje 12 gości specjalnych do ...

Warszawa, 09.11.2016

Kuchnia+ celebruje 10. urodziny i zwraca uwagę na problem marnowania jedzenia
Przedstawiciele świata kulinariów, mody, filmu, muzyki, sportu i mediów licznie przybyli ...

Warszawa, 22.09.2016

„Jakubiak – z miłości do lokalności”. Rozkochaj się w polskich smakach z Kuchnią+
Jak powstaje kapusta kiszona z Charsznicy, sok z czarnego bzu, konfitury ...

Warszawa, 04.08.2016

Premiera „365 obiadów Mariety Mareckiej”, czyli rozpoczęcie roku kulinarnego Kuchni+
Kto nie stanął nigdy przed dylematem, co przygotować na obiad, niech ...

Aktualności kulinarne

Warszawa,20 marca 2013

Śledź - Kulinarna Akcja Bezpośrednia

W sobotę 23 marca o godz. 13 warszawscy slowfoodowcy będą częstować śledziami. Impreza odbędzie się w warszawskim Nowym Teatrze przy Madalińskiego 10/16.

Uczestnicy kolejnej Kulinarnej Akcji Bezpośredniej organizowanej przez Slow Food Warszawa dowiedzą się, co to takiego "pogrzeb śledzia", czym różnią się śledzie pocztowe od matiasów i czy śledź zielony to śledź z pietruszką. Eksperci opowiedzą m.in. o tym, jak rozpoznać czy śledź jest świeży, jak go sprawić oraz z czym serwować.

Spotkanie poprowadzi znany dziennikarz kulinarny Paweł Loroch, a o śledziach opowiedzą:
Hanna Szymanderska - jedni mówią, że papieżyca, inni - królowa polskich kulinariów. Autorka kilkudziesięciu książek kucharskim, w tym jednej w całości poświęconej śledziom. Przyznaje się publicznie, że "ze słodyczy najbardziej lubi śledzie".
Ewa Olejniczak - szefowa wszystkich szefów (kuchni), gwiazda hotelowej gastronomii. Obecnie w warszawskim hotelu InterContinental. Śledzia na salony i do hotelowego menu wprowadziła podczas pracy w hotelu Sheraton w Sopocie, gdzie była najmłodszą kobietą na stanowisku executive chefa.
Ewa Szafranowicz - członkini warszawskiego Slow Foodu, z wykształcenia antropolog. Niestrudzona poszukiwaczka smaków lokalnych i sezonowych, autorka kilkuset recenzji restauracji. Zakochana w śledziach bez pamięci.

W trakcie spotkania przewidziano degustację porównawczą śledzi w różnej postaci - świeżych, wędzonych oraz solonych w trzech różnych wersjach.

Bilety: 10 zł oraz 5 zł dla członków Slow Food Warszawa.
Akcja odbywa się w ramach co tygodniowego targu, który 23 marca startuje w Nowym Teatrze przy Madalińskiego 10/16 w Warszawie.


Więcej informnacji:
www.slowfood.waw.pl
www.facebook.com/SlowFoodWarszawa
kontakt: [email protected]; Lucyna Zembowicz tel. 601 565 000

Kulinarna Akcja Bezpośrednia to cykliczne wydarzenie o charakterze edukacyjno-kulinarnym organizowane od 2008 roku przez warszawskich aktywistów ruchu Slow Food. Bohaterami KAB są popularne w polskiej kuchni produkty, o których opowiadają i edukują zaproszeni na akcję eksperci. Podczas minionych spotkań mowa była m.in. o ziemniakach, chlebie, piwiie, serach, miodach i grzybach. Pomysłodawcą KAB jest Maciej Nowak ? członek warszawskiego convivium Slow Food, dziennikarz kulinarny i dyrektor Instytutu Teatralnego w Warszawie.

Slow Food to międzynarodowa organizacja typu non profit zrzeszająca ponad 100 tysięcy ludzi zorganizowanych w 1500 conviviach rozsianych na całym świecie. Celem Slow Food jest sprzeciwianie się fastfoodyzacji życia w każdym jego aspekcie, ochrona prawa do dobrego i nieskażonego smaku, promocja zrównoważonej produkcji żywności oraz wspieranie lokalnych, tradycyjnych producentów. Aktywistów ruchu łączy zamiłowanie do dobrego i zdrowego jedzenia oraz troska o jego sprawiedliwe wytwarzanie. Organizują mprezy, spotkania, wspólne gotowanie oraz warsztaty dla dzieci i dorosłych. Dzielą się wiedzą na temat lokalnych producentów i kupują bezpośrednio od nich organizując lokalne targi.

powrót